Cei care-am fost la Troia


Nimeni nu va cunoaşte vreodată mai bine ca noi
ce înseamnă iubirea, pentru că nimeni
n-a pierdut-o şi n-a visat-o ca noi.
Pentru că nimeni n-a trebuit să tacă mai dureros decît noi
cu speranţa că-ntr-o zi vom striga: iată ţărmul!
Pentru că nimeni n-a privit ca noi steaua prăfoasă a singurătăţii
luminîndu-ne mîinile
în vreme ce ne-acopeream ochii ca să ne-aducem aminte mai bine.
Şi iarăşi cerul aşa cum îl ştiu, strălucind după ploaie,
şi mă întreb, poate, pentru ultima oară.
De ce trebuiau toate acestea, pe care nu le mai pot răscumpăra
decît iubind şi mai mult ţărmul
pe care stau şi visez că voi ajunge într-o zi?
Şi mai ales de ce suntem noi vinovaţi că toate acestea au fost?
Cînd eu n-am vrut decît să rămîn credincios.
Cînd noi n-am vrut decît să fim asemenea păsărilor
cărora nu le pasă nici de zei, nici de timp.

...........................................
Suntem obosiţi, dar acum ştim ceea ce ştiu şi zeii.
Şi poate chiar mai mult. Am descoperit în noi înşine
lucrul cel mai important pe care trebuie să-l ştie un om.
Această dragoste,
această lumină şi vîntul care nu ne cruţă.
care ne obligă să ne-aducem totul aminte…

* sursa
Etichete: edit post
6 Responses
  1. Dianna Says:

    Tot ceea ce pierdem, pierdem pentru totdeauna...acelaşi... Paler


  2. Mih Says:

    Din păcate... :(


  3. Ruxa Says:

    si iar mi-atinge o coarda sensibila ceea ce scrii tu..


  4. Mih Says:

    Ruxa scriu ce imi canta uneori durerea sau dorul la corzile sufletului meu. (...) :|


  5. Anonim Says:

    Altceva decat poeti romani minori nu stii?


  6. Mih Says:

    @Anonim: în primul rând am acceptat comentariul pentru ca să nu zici că le accept doar pe cele care îmi convin. Dar ținând cont că ai putea să te semnezi, o să fie ultima dată când fac acest lucru. Nu îmi plac cei care comentează sub anonimat. Şi în al doilea rând, dacă tu crezi ca Paler este poet minor, asta mă face să cred că ai o altă scară de valori. Poți să zici că nu îți place, dar nu că e minor. Dar când vulpea nu ajunge la struguri știi ce zice nu? Că sunt acrii :) Înțelegi tu.


:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu