Lecţia de matematică aplicată... vieţii


Cred că Dumnezeu când mi-a trasat destinul era la o oră de matematică. Nu știu cine preda, dar cu siguranță în dreptul numelui meu a desenat grafice sinusoidale.

Acum înțeleg de ce definiția matematică a punctului e aşa ciudată: "Urma lăsată de creion pe hârtie". Cu siguranță la mine a folosit un creion hb(adică mai închis). Zic ciudată, pentru că e aşa de greu de definit, chiar abstract. La fel ca noi. Şi noi suntem urme lăsate de "creion" pe "hârtie". Știți voi, atunci când taţii noștrii au semnat certificatul de naștere și ne-au recunoscut oficial ca fiind a lor. (bine..pe cei care i-au recunoscut, pe restul nu mă pronunț).

Bine bine, dar de ce Doamne nu te-ai oprit la ceva mai simplu, de exemplu un f(x^2)? Sau uite..măcar o funcţie constantă.. Şi eu acum, un amărât de punct pe foaie, va trebuie să "parcurg" fiecare părticică din infinitul grafic. Acum mă duci pe culmi înalte, unde cunosc fericirea și împlinirea, acum mă scuturi, căzând de uit ce e cu mine. De fapt infinită până când Cositoarea ajunge pe planul funcției mele și taie firu`..hmm..

Bine bine..dar dacă eu sunt sin(x) asta ar însemna că pentru mine este și un cos(x)..Dar Doamne, matematica m-a învățat că un întreg este egal cu 1. Şi eu ca să fac un întreg cu al meu cosinus, trebuie să ne adunăm (unde nu știu, că încă nu am casă) și să fim și la pătrat! Păi bine Doamne, dar cum Dumnezeu sfântu, iartă-ma că vorbesc aşa! E posibil? Că omul vede la pătrat numai când bea ceva, și dacă beau și confund cosinusul? și el pe mine? Nici aşa nu e bine.

Cred ca ştiu: eu la pătrat( dragostea mea înmulțită de foarte multe ori) plus tu la pătrat(și dragostea ta ridicată la putere) și facem un întreg..și când va face "woa woa" întregul..? Ce facem? Nu dă cu virgulă? Şi oare jumătatea mea nu va fi mai mare? Of Doamne..grea e matematica aplicată vieții mele.

Şi dacă viaţa mea este un grafic desenat în creion, voi găsi radiera. Şi aceasta va fi în momentul când îmi voi întâlnii cosinusul meu! Şi ne vom iubii cu aşa putere încât ne vom unii într-o funcție constantă. Şi atunci Doamne, să văd ce mai zici!


p.s. Ascute-ți creionul Doamne! Că uneori sar din grafic!
Etichete: , edit post
4 Responses
  1. Anne Says:

    foarte interesanta, multumim :)


  2. georgiana Says:

    acuma inteleg de ce luam tot timpul note mici la mate:)
    ca nu intelegeam nimic!!


  3. Mih Says:

    Poi ai un matematician foarte priceput in persoana Dianei. Roaga-o sa traduca. Chiar ii spuneam aseara ca ce fac daca unii nu vor intelege matematica din spatele cuvintelor? ca asa se duce toata filosofia mea. Ea a propus sa fac o legenda. :P Oricum stiu ca intelegeti, da e modestia mare :D


  4. Dianna Says:

    e mai greu să înţelegi sentimentele din spatele matematicii, din spatele cuvintelor :)
    fooarte fain.... foarte sistematic... foarte adevărat


:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu